Elektrické jednokolky s gyroskopem – Recenze a moje vlastní zkušenosti s návody

Vyberte si buď elektrickou jednokolku, elektrickou koloběžku, hoverboard, elektrický skateboard a nebo potěšte své nejmenší dítě elektrickým autíčkem

Moderní technologické novinky jsou téměř denní záležitostí. Osobně jsem se v roce 2017 zamiloval do elektrických jednokolek a neustále mě toto elektrické vozítko baví ze všech nejvíce.

Elektrické jednokolky jsou dnes velice elegantní, ekologické a velmi praktické. Její využití je opravdu rozsáhlé. Díky tomu, že jsou elektrické jednokolky poměrně lehké a výkonné, získávají si velkou oblibu u puberťáků, ale především u dospělých.

Pokud si vážíte svého času, máte rádi nové technologie a chcete si přitom užít zábavu, pak je elektro jednokolka, velmi zajímavým dopravním prostředkem. Aby tato recenze na elektrické jednokolky byla co nejpřesnější, zakomponuji do ní veškeré informace a zkušenosti. Věřte, že mám co nabídnout po najetých více než 10 000 km.

Elektro vozítka vás dovezou rychleji a levněji

Šetří peníze

Elektro jednokolky jsou ekologické a dokáží ušetřit nemálo peněz, jelikož využívají k pohonu baterie.

Šetří čas

Elektrovozítka nejsou jen zábava, ale také výrazně šetří čas při přechodu z místa A do místa B.

Mobilita

Elektrické jednokolky můžete využít na cesty do práce, k hromadné dopravě nebo i k turistice.

Užijte si spoustu zábavy

Elektro jednokolka je skvělá zábava na nabízí i více. Zažijete i spoustu adrenalinu.

Elektrické jednokolky - Vše o nich

+ Výhody elektrického vozítka Výhody elektrické jednokolky

U elektrickéjednokolky jsou především velké výhody, které se vám pokusím, co nejdetailněji popsat, dle vlastních zkušeností. Mám najezděno přes 10 000 Km, mám 4 typy jednokolek a otestoval jsem skoro všechny možné typy, které jsou dostupné v ČR.

Hlavní výhody:

  • Rychlé a výkonné – Elektrická jednokolka je opravdu svižný dopravní prostředek. Nejvýkonnější elektro jednokolky dosahují rychlosti až 60 km/h. Určitě jste mnohokrát jeli 30 km/h na klasickém kole, například z kopce. To byl fičák, co? Taková nejvýkonnější elektrická jednokolka dosáhne 1x vvyšší rychlosti, než klasické horské kolo. Ale při takových to rychlostí, to chce mít kvalitní povrch a samozřejmě chráničovou výbavu (chrániče na ruce, kolena, lokty, páteř a moto

Rychlost není tím jediným, co dělá elektrické jednokolky výkonnými stroji, ale hlavní výhodou je dojezd a překonávání každého povrchu. Dojezd může u lepších typů dosahovat 100-250 km na jedno nabití. Na takový výkon nemají ani elektrické koloběžky, hoverboardy a další elektro vozítka. Samozřejmě dojezdy bude vždy ovlivňovat váha uživatele a terén, po kterém se jede.

V začátcích existovaly elektro jednokolky s maximální rychlostí 20 km/h a asi po 2 měsících mi to připadalo velmi pomalé. Možná časem budete vylepšovat, jako já, například kvůli dojezdu nebo kvůli rychlosti, protože ne každý si může pořídit tu TOP jednokolku Avšak já už to beru jako koníček a každý ji bude využívat odlišným způsobem.

  • Lehké, skladné a na komunikaci zabere nejméně místa – Elektrické jednokolky na pozemní komunikaci zabírají nejméně místa, protože jej máte přímo pod nohami a nijak nevyčuhují, což neotravuje kolemjdoucí. Elektro jednokolka je velmi skladná a lehká, protože váží kolem 12 kg a velikostně je jako polovina kola od auta. Z 90% disponují držátkem, proto je můžete nést jako tašku s nákupem nebo si můžete vytáhnout prodloužený držák a vést elektrickou jednokolku, jako kufr na kolečkách.
  • Velká zábava – Měl jsem doma elektrické koloběžky, hoverboardy, elektrické kolo, ale nikdy jsem si s nimi neužil takovou zábavu, jako na elektrické jednokolce. Ne, že bych s ní dělal salta, ale prožitek z jízdy a adrenalin, není v ničem tak intenzivní, jako na jednokolce. Pocit nelze popsat, to si musí každý sám zkusit, ale není to taková nuda jako u jiných elektro vozítek.


K tomu musím přidat i to, že elektro jednokolku snadno vezmu z botníku a můžu vyrazit. Přitom zabírá skutečně málo místa. Snadno se vleze do auta i za sedačky a na dovolené, je to opravdu nepostradatelný dopravní prostředek. 2x jsem ji měl v Chorvatsku a nesmírně jsem si dovolenou užil a stihl se podívat na tolik míst, jako nikdy předtím ani autem.

  • Téměř jakýkoliv terén zvládají s přehledem – Kde nevyjede hoverboard nebo elektrická koloběžka, tam elektrická jednokolka dojede s přehledem a ještě dál. Průměry kol u jednokolek jsou od 14″-19″, což značně ovlivňuje pohodlí z jízdy. Na čem se vám pojede lépe přes drsný terén, když budete mít klasické kolo, které má velký průměr kol nebo na koloběžce, kde je průměr kol mnohem menší? Samozřejmě na kole. U elektrické jednokolky je to podobně. Dokáže jezdit v terénu, po trávě, do kopců, po písku, v dešti a po českých zdemolovaných chodnících.
  • Buďte mobilní i tam kde to nejde – Velmi často se elektrické jednokolky využívají jako přenosná vozítka, která dopraví uživatele například z domu do práce nebo k MHD. Využívají se na dovolených nebo v turistice. Ano, v turistice.Ach, jak já miluji se projet po hezké krajině a zvládnou se podívat za tak krátký čas na tolik míst. Jednou jsem si to i tak svištěl v ZOO, samozřejmě se 100% opatrností. Nebojte se, zvířata to neovlivňuje jelikož jednokolky jsou velmi tiché. Rovněž jsem i četl články ze zahraničí, že je využívají firmy k mobilitě v halách. To, co půjdete pěšky 30 minut, na jednokolce zvládnete do 10 minut, přitom si užijete zábavu a zacvičíte si 😊 Jakmile se vybije, stačí ho jen nabít, nikoliv plnit drahým a neekologickým palivem.
  • Zpevníte tělo a zhubnete i pár kg – Ano, nekecám. U tohoto elektrického vozítka skutečně procvičíte tělo, protože gyroskop u elektrické jenokolky reaguje na pohyby dopředu a dozadu. Pohyb do boků už neovlivňuje gyroskop, ale uživatel. Jelikož musíte elektrickou jednokolku vyvažovat, posilujete core/jádro těla a další svaly, o kterých ani nevíte.

Než si moje tělo zvyklo, takových 50 km mě dokonale a příjemně odrovnalo. Připadal jsem si jako po nějaké sportovním výkonu a to často sportuji. Bolely mě nohy, záda a svaly, o kterých jsem ani nevěděl. Jakmile si tělo zvyklo, bylo i 100 km bez problémových, ale samozřejmě po jízdě jsem se cítil, jako po jízdě na kole. V neposlední řade bych chtěl i zmínit, že jsem zhubl ze 101 kg na 92, což prospělo i dojezdu jednokolky 😊

  • Ekologické a úsporné – Protože se elektro jednokolky živí a jezdí na elektřinu a nevyužívají neekologická paliva, patří samozřejmě mezi ekologické a úsporné dopravní prostředky.

- Nevýhody elektrického vozítka Nevýhody elektrické jednokolky

Ano, i přes tolik úžasných výhod, se najde i pár nevýhod. Nebudu vám nic nalhávat, proto jsem pro vás připravil nevýhody, které často vnímají začátečníci.

  • Cena – Ano, elektrické jednokolky jsou úžasné, ale díky své novodobé technologii i trochu drahé. Takto samozřejmě vidí ti, kteří na jednokolce nejeli. Jakmile si elektro jednokolku pořídíte, budete ji 100% milovat a cenu budete chápat. Ceny se pohybují od 12 000 Kč do 55 000 Kč, což není pro mnohé malá investice. Ani pro mne to nikdy nebyla levná investice. Vždy jsem si na svou elektrickou jednokolku šetřil. Co ovlivňuje cenovou relaci, se dozvíte dále v recenzi o elektrických jednokolkách.
  • Není pro každého – Máte strach z rychlé jízdy na kole a nemáte rádi mírný adrenalin? Pak zřejmě pro vás elektrická jednokolka nebude vhodná. Ani naučit se na jednokolce jezdit není nijak lehké. Mě to trvalo cca 1 hodnu, než jsem dokázal jezdit kolem oválu. Nebojte se, naučí se to každý, i můj 7-letý syn to zvládl na jedničku. Existují také pomocná kolečka, jak znáte z kol pro děti, které se připevní k jednokolce.

Jak funguje elektrická jednokolka

Jak funguje elektrická jednokolka?

Elektrická jednokolka, jak jsem již popisoval, je nejnovější dopravní prostředek se zabudovanými moderními technologiemi, které využívají volného pohybu v prostoru pomocí rovnováhy tím, že se člověk naklání dopředu a dozadu pro jízdu a náklony do boků pomáhají k zatáčení.

Uživatel může elektrickou jednokolku ovládat tak, aby šlo kupředu, zrychlovalo, zpomalovalo, brzdilo, atd., Zatáčení vlevo a vpravo je technicky podobné jízdě na kole. Při dosažení mírného náklonu doleva a doprava. Elektrická jednokolka je ekologický dopravní prostředek, který lze snadno přenášet do autobusu, metra, tramvaje a auta, což je také užitečné při dojíždění například do práce.

Kvůli velikosti kol, je možné s nimi překonávat téměř jakýkoliv terén. Mám je odzkoušené na písku, v drsnější přírodě, na trávě, v dešti no a na těch našich děravých chodnících. Nikdy jsem neměl sebemenší problém, oproti hoverboardu nebo elektrické koloběžky, což jsou dopravní prostředky, které nezvládnou podobný terén.

Elektrická jednokolka disponuje samozřejmě motorem, který je upevněný vně kola a bateriemi, které dodávají motorům energii. Samozřejmě disponují i dalšími moderními funkcemi, jako řídicí deska, Bluetooth, reprobedny, led světla, atd.. Jednotlivé funkce si popíšeme níže v recenzi o jednokolkách.

Jak vybrat tu správnou elektro jednokolku?

Každý začátečník si při koupi určitě táže otázku, jak vybrat elektrickou jednokolku? Na tuhle otázku u tohoto produktu není snadná a rychlá odpověď, protože zde jde hlavně o finanční částku, kterou chcete investovat. Pokud peníze nerozhodují a chcete opravdu tu nejlepší, pak Ninebot Z10 je jasný vítěz.

Co rozhoduji při koupi elektrické jednokolky:

  • Cena – V první řadě záleží na tom, kolik jste do elektrickéjednokolky ochotnu investovat. Níže v recenzi můžete naleznout 3 typy cenových relací.
  • Dojezd – V druhé řadě záleží na tom, k čemu budete elektrické vozítko využívat. Bude to na výlety nebo na rychlou dopravu do práce či k MHD? Je zapotřebí si řádně spočítat, kolik byste chtěli s jednokolkou najezdit. Někomu bude stačit 30 km a někomu zase 100 km, aby mohl na delší výlety. Opět to ovlivňuje cena.
  • Rychlost – Opět si musíte položit otázku, na co budete jednokolku využívat a zda máte rádi větší adrenalin. Z 80% je dostačující rychlost 30-35 km/h, ale jsou zde i typy, jako je Ninebot Z10, které dosahují rychlosti až 50-60 km/h.
  • Velikost – Nejlevnější jednokolky jsou s průměrem kola 10″-14″, které jsou vhodnější pro menší a lehčí uživatele do 75 kg. Dokáží zpracovávat nerovnost o něco hůře, než ty větší. Elektro jednokolky do průměru 14″, doporučuji buď pro kratší trasy nebo pro děti. Průměry kol od 16″ bych doporučil všem dospělým.
  • Funkce – Tato část je pro mě už trošku nadbytečná. U mě je vždy hlavní rychlost a dojezd. Proto mě nezajímají nějaké reproduktory nebo blikající světla, které žerou baterii a zkracují dojezd. Avšak pro někoho takovéto funkce navíc mohou být zásadní. Většina elektrokolek dnes už disponuje s možností propojením s mobilním telefonem, kde máte podrobné informace o jízdě.
  • Vzhled – V neposlední řadě u někoho i mě také tak trochu rozhodoval vzhled elektro jednokolky. Jsou různé druhy designu, ale víceméně se mi líbí skoro všechny.

Cena elektrické jednokolky se řadí do 3 kategorií – Cenové rozpětí

Bohužel jsou elektro jednokolky novým typy elektromobility, proto jsou k vidění pouze unikátně. Sice zájem značně roste, ale stále není tolik zákazníků, jako u elektrických koloběžek, což se značně odráží na ceně.

Časem bude více výrobců a více zákazníků, kdy ceny půjdou o trošku níže, avšak ne o moc, protože elektro jednokolky disponují novodobou technologií.

  • Do 17 000 Kč – Většinou jde o jednokolky o průměru kola 14″ a nejvýkonnější v této cenové kategorii je INMOTION V5F nebo Ninebot by Segway ONE S2. Jejich rychlost dosahuje až 25 km/h a dojezd je do 35 km. Jedná se asi o jedny z nejlevnějších elektrických jednokolek, které stojí za zmínku a jsou k dostání i v ČR. Tento typ jednokolek doporučuji spíše dětem, mladistvým a lehčím osobám, který stačí dojezd až 35 km.
  • Od 17 000 Kč do 37 000 kč – Zlatá střední třída, kterou doporučuji většině dospělým. Opravdu je lepší si trochu přišetřit a koupit si něco lepšího, než kupovat lepší do půl roku. V této cenové relaci najdete zejména jednokolky o průměru kola 16″ a výše, s rychlostí od 30 km/h do 45 km/h a s dojezdem až 110 km i více. V této kategorii rozhodně stojí za zmínku INMOTION V8 a INMOTION V10 či V10F.
  • Od 37 000 Kč a výše – V neposlední řadě jsou zde TOP elektrické jednokolky, které přišly na trh jako poslední a skrývají v sobě něco nadstandardního. Všechny předchozí kategorie převyšují svou výkonností a disponují maximální rychlostí až 50 km/h a dojezdem od 100 km a více. Tento typ jenokolek je pro opravdové fanšmejkry a pro movitější začátečníky, kteří chtějí to nejlepší. Já osobně mohu doporučit Ninebot Z10, který mám a zatím je to nejvýkonnější stroj na kterém jsem osobně jel. Dále určitě stojí za zmínku INMOTION V10F.

Zkušenost: Není nadto, jak si to na cyklostezce frčíte a přitom předjíždíte znavené cyklisty i ty na elektrokolech. To jsou pak pohledy a připomínky, když kolem nich kolikrát profrčím a o kopcích a ni nemluvím 😀

Nejlepší elektrické jednokolky roku

Nejlepší elektrické jednokolky roku 2019

Každý rok se pořadí nejlepších elektrických jednokolek mění, protože jsou vyvíjeny stále nové typy. Já miluji elektro vozítka, proto se snažím být neustále v obraze.

Především u elektro jednokolek, které mě zajímají nejvíce. Díky tomu vám mohu nabídnout ty nejlepší elektrické jednokolky, které jsou dostupné v ČR.

Název a vzhled Rychlost Dojezd Velikost kola Vhodné pro
Elektrická jednokolka INMOTION V8

INMOTION V8

až 30 km/h až 50 km 16" puberťáka, dospělého
Elektrická jednokolka Ninebot by Z10

Ninebot by Segway Z10

až 45 km/h až 90 km 18" dospělého
Elektrická jednokolka INMOTION V10

INMOTION V10

až 40 km až 70 km 16" puberťáka, dospělého
Elektrická jednokolka INMOTION V10F

INMOTION V10F

až 40 km/h až 100 km 16" puberťáka, dospělého
Elektrická jednokolka INMOTION V5F

INMOTION V5F

až 25 km/h až 35 km 14" dítě, puberťáka
Elektrická jednokolka Ninebot by Segway ONE S2

Ninebot by Segway ONE S2

až 24 km/h až 30 km 14" dítě, puberťáka

Proč si pořídit jednokolku jako elektrické vozítko?

Především kvůli rychlejší, levnější dopravě a zábavě. Já si pořizoval nejdříve jednokolku kvůli zábavě, protože jsem měl už doma elektrickou koloběžku a hoverboard od syna. Avšak potom jsem narazil na mnoho výhod, které mě přesvědčili o tom, proč raději doporučuji elektrickou jednokolku.

Fenton z Kačerova na elektrické jednokolce

V pří řadě úspora dojezdového času je o 40% menší než u koloběžek a hoverboardů. Kde jsem jel 30 minut, tam jsem byl s jednokolkou do 20 minut.

V druhé řadě zvládá mnohem horší terén, než jiné elektro vozítka a má cesta do práce byla bez jakéhokoliv přenášení nebo vynášení do kopců. Mohu jezdit i zkratkami, přes lesní cesty, obrubníky zvládám už také s přehledem a ani déšť mě nikdy nezastavil.

Za třetí beru velkou výhodu ve velikosti. Opravdu jednokolka je velká, jak už vyplývá z názvu, jako jedno menší kolo od cyklistického kola. Nepřekáží mi v autě, doma ani v MHD a na pozemních komunikacích mám také lepší průjezdnost. Samozřejmě jsem i středem pozornosti, protože jezdím na něčem, co mnoho lidí ještě nezná a vypadám jako robot z kačerova 😀 Ještě když si k tomu vezmu motorkářskou helmu a brýle, vypadám jako zaměstnanec NASA.

V neposlední řadě vidím velkou výhodu v dojezdu a v rychlosti. Frčet si to 45 km/h je opravdu už ta nebezpečnější jízda, kdy už mi do těle probíhá vyšší adrenalin.

Nebojte, všechny novější stroje mají možnost si nastavit omezovač, dle vaší libosti. Proto se nemusíte bát, že se prudce nahnete dopředu se silným strojem a dostanete se na rychlost kolem 40 km/h. Maximální rychlost si můžete pomocí Bluetooth a mobilu nastavit dle sebe.

Dojezd u elektrických vozítek je nesmírně důležitý, protože po vybití baterie je zapotřebí někde baterii dobít a to netrvá bohužel 5 minut. Novodobé elektrické jednokolky už mají nějaké to samo-dobíjení, když jedete z kopce a jejich dojezdová vzdálenost je větší, než kdysi. Střední cenová kategorie jednokolek už nabízí dojezd, který vám nenabídne žádná elektrokoloběžka nebo hoverboard.

Jak se naučit jezdit na elektrické jednokolce

Jak se naučit jezdit na elektrické jednokolce?

Především je zásadní se připravit na to, že to nebude tak snadné jako například u koloběžky. Pro začátek to bude chtít pořádnou vytrvalost a odhodlání. Nic nevzdávejte, každý se učí jinak dlouho.

Jakmile se do toho dostanete, ujedete bez problémů několik metrů bez pomoci, budete časem působit svalová paměť, jako při jízdě na kole. Po několika kilometrech, už nebude problém jezdit i rychleji.

Doporučení, kde se začít učit (na rovném povrchu u zábradlí, na měkkém oválu, na hřišti. Především tam, kde je co nejméně lidí)

Doporučení proti poškození jednokolky – Nezničte si hned novou elektrickou jednokolku. Není nic ostudného, si jednokolku olepit molitanem nebo pěnovými páskami. I já to dělám, když si koupím nějaký nový typ a otestuji ho v terénu. Zajeďte do hornbachu a určitě tam něco najdete. Hlavně to lepte šetrným lepidle. Mě se osvědčila buď oboustranná páska nebo Herkules.

Základ je držení těla – Na elektrické jednokolce se jezdí vzpřímeně a o vše se stará rovnováha či gyroskop. Nikdy se nedívejte na nohy, ale před sebe. Pokud se budete dívat dolů, což přirozeně svádí, budete z jednokolky více padat. Dále se nesnažte jednokolku silově svírat, ani to vám nepomůže. Lýtka by se během jízdy neměly zapírat o jednokolku.

  1. Nasaďte si chrániče, helmu a chrániče na dlaně. Ne, není to kvůli trapnosti, ale kvůli bezpečnosti. Možná ani jednou nespadnete, ale vaše mysl bude klidnější, protože se bude cítit více v bezpečí.
  2. Pro první jízdu bez zkušeností, doporučuji si najít rovnou plochu s dlouhým zábradlím. Zábradlí využijete k podpoře při jízdě, abyste si navykly na rovnováhu a zjistili, jak se elektrická jednokolka ovládá a jak se na ní nastupuje. Nástup by měl vypadat tak, že si dáte vaší dominantní nohu na stupínek a jednokolku zapřete o lýtko. Poté se odrazíte druhou nohou dopředu a naskočíte, následně přejdete k mírnému náklonu dopředu, abyste jednokolku rozpohybovali.
  3. Jezděte tam a zpět, dokud nebudete pociťovat větší jistotu a ovladatelnost. Jakmile si budete jistější, přejíždějte stejnou trasu, ale nyní to zkuste bez přichytávání.
  4. Jakmile dokážete přejet celou vzdálenost, bez toho, abyste se přichytili, je na čase se vydat dál, někde ve volném prostranství. Udělejte si pár koleček a během jízdy se snažte i zpomalovat a zase zrychlovat.
  5. Pokud už jste úspěšně zvládli pár koleček, bez pádu či odskoku, je zapotřebí přejít na další těžkou část a to je naskakování bez přichycení.
  6. Začínáte stejně, jako na začátku, ale nyní bez podpory zábradlí. Dáte dominantní nohu na stupačku, jednokolku zapřete o lýtko a pro začátek se budete odrážet dopředu druhou nohou. Naskakujte druhou nohou, ale pomalinku se odrážejte volnou nohou dopředu jako na koloběžce a snažte se udržet na ní co nejdéle.
  7. Jakmile vám to půjde a udržíte déle rovnováhu, vyzkoušejte si naskakování i druhou nohou.
  8. Teď už je to jen na vás. Už stačí jen pilovat techniku a jezdit. Vždy buďte opatrní a obezřetní vůči kolemjdoucích. Pro lepší pochopení doporučuji se podívat na videa. Jedno z nich můžete vidět níže.

Elektro jednokolka nebo Hoverboard či elektrická koloběžka?

Na všech frontách vyhrává elektrická jednokolka a to mohu potvrdit, jako uživatel všech zmíněných elektro vozítek. Pokud jste četli celou recenzi, několikrát jsem psal o značných výhodách. Níže zrekapituluji hlavní výhody jednokolky oproti hoverboardu nebo elektrické koloběžky.

  • Dojezdová vzdálenost
  • Zvládá většinu terénu
  • Rychlost
  • Úhel stoupání
  • Vzhled a jedinečnost
  • Velikost a skladnost
  • Příjemná mobilita
  • Funkce

Elektrické jednokolky a nejčastější dotazy

Rozhodně ne. Pustili byste dítě na elektro vozítko, které jede třeba 40 km/h? Zodpovědný rodič asi ne. Elektro jednokolky jsou spíše pro starší osoby, než děti. Na tomto elektrickém vozítku musíte být obezřetnější než na koloběžce nebo hoverboardu.

V ČR je především nejoblíbenější značka Inmotion. Dále pak Gotway, Segway a King Song.

Z 95% určitě ano. Děti jsou šikovnější a nemají tak velký strach, proto jim jde nauka mnohem rychleji než některým dospělým. Navíc mají lepší těžiště, kvůli menší výšce. Můj syn se to naučil bez pomocných koleček do 2 hod a to měl 7 let.

Pípání vždy znamená jako upozornění. Nejčastěji se nováčkům stává, že zapnutou jednokolku nadzvednou nad zem a následně se rozjede kolo, kvůli zapnutému gyroskopu. Pokud chcete elektrickou jednokolku přenášet, musíte ji buď vypnout nebo použít speciální tlačítko pod rukojetí, jako mají například Inmotion V8 a Inmotion V10.

POZOR: Jednokolka pípá i při dosažení maximální rychlosti, pokud rychlost sami nesnížíte, začne to dělat jednokolka sama, což může začátečníka při jízdě překvapit.

Já to osobně nováčkům nedoporučuji. Ze zahraničních obchodů je sice nákup o něco levnější a nachází se tam více typů, ale pak je to složité se zárukou. Doporučuji spíše využít náš srovnávač, který nabízí i ověřené prodejce s bezproblémovou zárukou.

Není nic jednoduššího, levnějšího a rychlejšího, než vzít poškozený produkt k prodejci, který je ve vašem městě. Navíc komunikace s ním bude snadnější, než s někým ze zahraničí, pokud neumíte perfektně anglicky.

Snadno. Dnes už všechny elektrické jednokolky disponují s ukazatelem baterie, podobně jako to máme na mobilních telefonech.

Nemusíte se obávat, i příslušenství je snadno dostupné. Ventilky, duše, a pláště jsou v mnoha případech v prodejnách s cyklistickou výbavou. Pokud ne, obraťte se přímo na výrobce jednokolky nebo se podívejte k přátelům do zahraničí.